Auto

?rets Butikkjede 2014 – MENY

23-10-2014 22:01 NCSC - Nordic Council of Shopping Centers Norge MENY fikk prisen "?rets Butikkjede 2014" som ble utdelt under Kj?pesenterkonferansen p? Clarion Hotel & Congress Oslo Airport 23.oktober. Utmerkelsen gis hvert ?r ut av Nordic Council of Shopping Centers Norge til den butikkjeden som i l?pet av de siste tolv m?nedene oppleves som en god samarbeidspartner og som gir kj?pesenterkunden den beste

23-10-2014 22:01 NCSC – Nordic Council of Shopping Centers Norge MENY fikk prisen “?rets Butikkjede 2014” som ble utdelt under Kj?pesenterkonferansen p? Clarion Hotel & Congress Oslo Airport 23.oktober. Utmerkelsen gis hvert ?r ut av Nordic Council of Shopping Centers Norge til den butikkjeden som i l?pet av de siste tolv m?nedene oppleves som en god samarbeidspartner og som gir kj?pesenterkunden den beste handleopplevelsen.

c8

Dagligvarekjeden MENY fikk prisen “?rets Butikkjede 2014” som ble utdelt under Kj?pesenterkonferansen p? Clarion Hotel & Congress Oslo Airport 23.oktober. Utmerkelsen gis hvert ?r ut av Nordic Council of Shopping Centers Norge til den butikkjeden som i l?pet av de siste tolv m?nedene oppleves som en god samarbeidspartner og som gir kj?pesenterkunden den beste handleopplevelsen. Se vinnerfilmen til MENY her. ?rets nominerte ble plukket ut av et utvalg butikkjeder i Norge, hvor s? kj?pesenterbransjen hadde anledning til ? stemme frem de beste. Deretter ble kandidatene invitert til ? v?re med i sluttrunden, og blir vurdert av en fagjury. Prisen har blitt delt ut i over 20 ?r. Meny, Apotek 1 og Kicks konkurrerte om tittelen. Kandidatene er vurdert p? omr?dene omsetningsutvikling, service, deltakelse p? sentrenes aktiviteter, serviceniv?, butikkutforming, fornyelse, markedsf?ring, og konsept. Felles for de nominerte kjedene er at alle kjedene holder h?yt kunnskap- og kompetanse niv? p? sine ansatte. Kriteriet for ? vinne er at butikkjeden skal, i tillegg til en positiv omsetningsutvikling, v?re representert i minimum 2 landsdeler, v?re en attraktiv leietaker som aktivt deltar i senterets aktiviteter, er et positivt bidrag i senterets leietakermiks, og ikke minst v?re en god samarbeidspartner for kj?pesentrene og kj?pesenterkjedene. Jurybegrunnelsen: MENY har med sin strategi, tatt en tydelig posisjon i sitt marked. Dagligvarekjeden skal ha honn?r for at de er eneste i markedet som t?rr ? satse p? ferskvare, kvalitet og stort utvalg av r?varer – spesielt n?r konkurransen i markedet er prispresset. MENY bidrar positivt for shoppingopplevelsen p? et kj?pesenter, ved at de lager innbydende butikker, med fristende delikatesser, der kunden kan smake. Ferskvareomr?dene fremst?r som en markedsplass, der kunden minnes om at slakteren, bakeren, gr?nnsaksselgeren og fiskehandleren fortsatt finnes, hos Meny. MENY investerer ogs? i h?y kompetanse i de ansatte, med kokker bak disken og butikkslaktere. Dette gir kundene en merverdi, i form av gode r?d og veiledning tilh?rende maten i handlekurven. Juryen mener konseptet er inn i tiden, n?r det koker over av hobbykokker i landet v?rt. De lager TV-reklame som g?r ?rett hjem? – som inspirerer det norske folk til ? lage god mat litt enklere. Konseptet treffer godt m?lgruppen. Dagligvarekjeden er flink til ? bruke butikken som sin markedsf?ringskanal. Det er rettet stort fokus p? helse b?de internt og eksternt. Helseprogrammet Meny Sporty er innf?rt, som bel?nner de ansattes treningsinnsats. Der er ellers gode oppl?ringsprogrammer og kurs for nyansatte og ledere. Kjeden har l?ftet butikken de siste ?rene, og det er synlig b?de i butikkenes fysiske uttrykk, og i kommunikasjons- og markedsmateriellet. Det har ogs? tatt flere grep rundt driften. MENY-kjeden er sertifisert gjennom Milj?fyrt?rnet, og har en detaljert milj?strategi. ______________________________________________________________________________ ?rets jury: Harald Eskildsen, EuroSign Gry Ingunn Flataker, Olav Thon Gruppen Enza Mola Sundbye, Storebrand Eiendom Kristine Stray, Salto Eiendom Thorbj?rn Torske, Amfi Charlotte Christensen, Steen & Str?m Norge Nordic Council of Shopping Centers Norge er den eneste foreningen i Norge for kj?pesenterbransjen og den norske avdelingen har n?rmere 350 medlemmer. Totalt har den nordiske foreningen over 1100 medlemmer, og har aktiviteter i alle nordiske land. Form?let for foreningen er ? lage m?teplasser for bransjen, hvor det skapes faglige og menneskelige relasjoner, enten du er senterleder, sentereier, leietaker/detaljist eller tjenestetilbyder. Arrangementene i Norge er fagseminarer, studietur til utlandet og Kj?pesenterkonferansen hver h?st. I tillegg har medlemmene tilgang til flere nordiske arrangement. NCSC tilbyr ogs? utdannelse innen Center Management. NCSC st?r ogs? bak utdelingen av Kj?pesenterprisene: ?rets Kj?pesenter, ?rets Butikkjede, ?rets Driftsteam og markedsprisen Den Gyldne Idé. Disse prisene deles ut p? Kj?pesenterkonferansen hvert ?r. For mer informasjon om konferansen og prisene, se www.kj?pesenterkonferansen.no

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy