Auto

?rets Kj?pesenter 2014 – Vestkanten Storsenter

23-10-2014 23:00 NCSC – Nordic Council of Shopping Centers Norge Vestkanten Storsenter fikk prisen ?rets Kj?pesenter 2014 under Kj?pesenterkonferansen p? Clarion Hotel & Congress Oslo Airport 23.oktober. Utmerkelsen utdeles hvert ?r av Nordic Council of Shopping Centers til den fremste representanten for moderne norsk kj?pesenterdrift.

c8

Vestkanten Storsenter fikk prisen ?rets Kj?pesenter 2014 under Kj?pesenterkonferansen p? Clarion Hotel & Congress Oslo Airport 23.oktober. Utmerkelsen utdeles hvert ?r av Nordic Council of Shopping Centers til den fremste representanten for moderne norsk kj?pesenterdrift. Prisen er blitt delt i flere ti?r. Vinneren av ?rets pris blir automatisk nominert til konkurransen for ?rets Nordiske Kj?pesenter i NCSC. Kandidatene er vurdert p? omr?dene intern og ekstern markedsf?ring, organisering og drift, arkitektur og senterutvikling og milj?. Kriteriet er at senteret p? ett eller flere av disse omr?dene skal ha gjort noe som er enest?ende og nyskapende de siste 12 m?neder, eller som er gjort p? en mer fremragende m?te enn andre. Sirkus Shopping, Str?mmen Storsenter og Vestkanten Storsenter konkurrerte om tittelen. Se vinnerfilmen her Jurybegrunnelsen: Vestkanten Storsenter har blitt utvidet i flere trinn, med siste utvidelse av handelsareal i 2012. Senteret favner et stort segment med flere b?rende elementer; handel, integrert badeland, ishall, bowling, bibliotek og et stort tilbud av offentlige tjenester. Handelen er konsentrert, men likevel godt integrert arkitektorisk med alle aktivitetsarenaene. Senteret fremst?r som et komplett senter, med en solid butikkmiks ? flere lokale akt?rer, godt tilpasset m?lgruppen. Bowlingen drives av senteret med overskudd, og siste tilskudd er en oppgradert velv?re avdeling som tilf?rer en ny dimensjon innen helse og velv?re. Det er fine overganger mellom ny og gammel del. Senteret har blitt et sentrum og et naturlig m?tested for handel, kultur, helse og fritid. Med dette i bunn, ?nsket Vestkanten Storsenter ? v?re best p? de sm? tingene i 2013. Juryen ber?mmer Vestkanten Storsenter langsiktig for at de arbeider langsiktig og har en god strategi for hvordan de skal ta sin posisjon som regionens (bydelens) handels- og opplevelses destinasjon ? da i en region med stor konkurranse. Vestkantens mange bruksomr?der har gjort det mulig ? ta markedsandeler fra flere bydeler omkring. Ledelsen er fremtidsrettet og visjon?re. Vestkanten Storsenter kan vise til dokumenterte resultater og gode tiltak for vekst, handel og opplevelse. Ledelsen er meget engasjerte i senterets utvikling, s? vel internt som eksternt. Strategien er ? v?re ?p? fornavn med alle?. Det satses stort p? intern oppl?ring av ansatte via e-l?ring. De har utviklet Vestkantskolen inkluderer korte videoklipp med tydelige budskap til de ansatte. Her bruker ledelsen seg selv og profesjonelle akt?rer innenfor salgsutvikling. Vestkanten Storsenteret bruker i stor grad tradisjonelle markedsf?ringsmetoder, som passer godt til m?lgruppen ?familien?. De har en klar m?lsetning for aktivitet, markedsf?ring og synlighet utenfor senteret. De har hatt suksess med trykte og digitale verdikuponger i 2013. Juryen ber?mmer Vestkanten Storsenter for sin evne til ? utvise samfunnsansvar og m?ten de favner sitt lokalmilj?, blant annet gjennom sitt engasjement i MO-LA stiftelsen og ?vrige lokale tiltak. Juryen synes driftsavdelingen er meget profesjonell og det er bevisst ansatt fagpersoner med ulik bakgrunn. Pensjonister er ansatt for ? h?ndtere mindre oppgaver. Senteret har utviklet egen digital applikasjon ? Klart Senter? for driftskoordineringen. Vestkanten Storsenter vant ogs? kj?pesenterprisen ?rets Driftsteam 2014. Tidligere vinnere av prisen: City Syd -Trondheim (1993), Sandvika Storsenter – B?rum (1994), Meyer-Senteret – Mo i Rana (1995), Galleriet Bergen (1996), Ski Storsenter (1997), Trondheim Torg (1998), Str?mmen Storsenter (1999), Byporten Shopping – Oslo (2000) Amanda Storsenter – Haugesund (2001), Oslo City (2002), Amfi Narvik (2003), CC Vest ? Oslo (2004), Sartor Senter – Bergen (2005), CC Gj?vik (2006), Herkules – Skien (2008), Oslo City (2009), Sandvika Storsenter (2010), AMFI Alta (2011), Storo Storsenter (2012) og Gulskogen (2013). I 2008 ble det besluttet ? omdefinere prisen til ? gjelde for innev?rende ?r. 2007 er derfor hoppet over. ?rets jury har best?tt av: Odd GisholtHandelsh?yskolen BI Elisabeth LochSteen & Str?m Gulskogen Mona Elise Kotte-EriksenKid Interi?r Michael BoweAMB Arkitekter Odd Sverre Arn?yKitch`n Line Victoria Bergh (juryformann)CC Vest, Mustad Eiendom Nordic Council of Shopping Centers Norge er den eneste foreningen i Norge for kj?pesenterbransjen og den norske avdelingen har n?rmere 370 medlemmer. Totalt har den nordiske foreningen over 1100 medlemmer, og har aktiviteter i alle nordiske land. Form?let for foreningen er ? lage m?teplasser for bransjen, hvor det skapes faglige og menneskelige relasjoner, enten du er senterleder, sentereier, leietaker/detaljist eller tjenestetilbyder. Arrangementene i Norge er fagseminarer, studietur til utlandet og Kj?pesenterkonferansen hver h?st. I tillegg har medlemmene tilgang til flere nordiske arrangement. NCSC tilbyr ogs? utdannelse innen Center Management. NCSC st?r ogs? bak utdelingen av Kj?pesenterprisene: ?rets Kj?pesenter, ?rets Butikkjede, ?rets Driftsteam og markedsprisen Den Gyldne Idé. Disse prisene deles ut p? Kj?pesenterkonferansen hvert ?r. For mer informasjon om konferansen og prisene, se www.kj?pesenterkonferansen.no

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy