Auto

Ny digitalradiotjeneste gir bedre og sikrere kj?reopplevelse

21-11-2014 14:48 Garmin Nordic Norway AS Norge er p? vei til ? omstille seg til digital radio. N? lanseres produktene som gir norske bilister digitalradioens overlegne kapasitet ogs? hva navigasjon og trafikkinformasjon ang?r. Resultatet blir mindre stress og ?kt sikkerhet p?

21-11-2014 14:48 Garmin Nordic Norway AS Norge er p? vei til ? omstille seg til digital radio. N? lanseres produktene som gir norske bilister digitalradioens overlegne kapasitet ogs? hva navigasjon og trafikkinformasjon ang?r. Resultatet blir mindre stress og ?kt sikkerhet p? veiene.

c8

Norge er p? vei til ? omstille seg til digital radio. N? lanseres produktene som gir norske bilister digitalradioens overlegne kapasitet ogs? hva navigasjon og trafikkinformasjon ang?r. Resultatet blir mindre stress og ?kt sikkerhet p? veiene. Det nasjonale FM-nettet i Norge skal slukkes, tidligst i 2017 og senest i 2019. I stedet vil samtlige radiokanaler sende via digitalradio (DAB+). Allerede n? har hele landet DAB-dekning, hvilket inneb?rer store fordeler for bilistene. I tr?d med at utbyggingen av nettet ferdigstilles, har det blitt utviklet nye produkter som lar bilistene benytte seg av digitalradioens mange fordeler utenom akkurat det ? lytte til radio n?r man er i bilen. Garmin, et av verdens ledende varemerker innen navigasjonsutstyr, har n? lansert GPS-navigatorene nüvi 2599 LMT-D og 2699 LMT-D som gir bilisten en helt ny opplevelse av trafikkinformasjon og navigering i sanntid. Med digitalradioteknologi f?r bilistene direkte tilgang til trafikkinformasjon om ulykker, veiforhold, k?er, politikontroller etc. i navigasjonssystemet i form av kart, grafikk, tekstmeldinger og tale. Basert p? sanntidsoppdateringer om trafikkforhold, kalkulerer navigatoren alternative ruter og estimerer eksakt reisetid. ? Takket v?re digitalradioens h?ye kapasitet kan vi tilby andre og bedre tjenester enn hva som tradisjonelt har v?rt mulig. Grafikken og rikholdigheten i kartene blir mye bedre og med ?kt datamengde blir informasjonen enda mer n?yaktig, noe som forenkler navigasjonen, styrker sikkerheten p? veiene og gir en bedre opplevelse for bilistene, sier Paal Erik Dalaasen, nordisk markedssjef hos Garmin. I debatten om digital kringkasting fremkommer iblant synspunkter om at den fremtidige radioen og datatjenester til bilen b?r distribueres via mobile bredb?ndsnett istedenfor via bakkenettet. Men ? stole utelukkende p? mobile nett er ikke en tilstrekkelig l?sning, if?lge Petter Djerf hos Mediamobile, som gjennom varemerket V-Traffic er markedsledende p? trafikkinformasjon. Mobildekningen er tross alt en utfordring i et land med Norges varierende geografi og ofte ulendte terreng. ? Fordelen med digitalradioteknologi som sender over etermediet sammenlignet med internettbasert trafikkinformasjon, er at den har overlegen dekning og tilgjengelighet. Tjenesten, som er helt gratis ? bruke*, krever ingen bredb?ndsoppkobling, ingen abonnement, sim-kort eller teknisk kompetanse. Det finnes ganske enkelt ingen ?konomi til, eller praktisk mulighet til ? n? alle, overalt og alltid, med noen annen teknologi enn kringkasting, sier Petter Djerf. *Kostnadsfri bruk: tjenesten inng?r i utstyrets kostpris, ingen abonnement eller oppkoblingsavgift tillegges. Pressemeldingen er utarbeidet i samarbeid med Mediamobile og V-Traffic. For ytterligere informasjon, kontakt: Petter Djerf, Key Account Director, Mediamobile, [email protected], tel: +46 70 644 72 00 Om Mediamobile og V-Traffic. Mediamobile er Nordens ledende leverand?r av trafikkinformasjon. Hvert minutt leverer Mediamobile trafikkinformasjon til hundretusentalls bilister over FM-radio. Mediamobile leverer ogs? trafikkinformasjon over internett til bil-, navigasjons- og kartprodusenter i tillegg til mediebedrifter og andre foretak med behov for, eller interesse for, hvordan trafikken flyter akkurat n?. Mediamobile samarbeider med s?vel myndigheter som private selskaper for ? sammenfatte det reelle trafikkbildet i sanntid. Selskapet eies av det franske mediekonsernet TDF, motorveioperat?ren Cofi routes og bilselskapet Renault. Mediamobiles tjenester markedsf?res under varemerket V-Traffic. For mer informasjon, se www.v-traffic.com og www.mediamobile.com. Garmin er grunnlagt p? prinsippene om innovasjon, komfort, ytelse, verdi og service. Det som startet med en h?ndfull ingeni?rer i 1989 har etterhvert utviklet seg til ? bli en verdensomspennende og markedsledende produsent. V?rt m?l har hele tiden v?rt det samme: ? skape produkter for navigasjon og kommunikasjon som kan berike v?re kunders liv. Avansert teknologi skal v?re enkel ? bruke for at den skal komme til nytte! Vi designer og selger produkter, men vi omfavner egentlig en livsstil. I dag dekker v?rt brede sortiment produkter til flygere, b?teiere, bilister, motorsyklister, naturelskere og idrettsut?vere. Og vi tenker hele tiden p? hvordan vi kan tilpasse og forbedre b?de oss selv og v?re produkter. Garmin Nordic Norway AS distribuerer elektronikk for b?t, bil, sport og friluftsliv fra Garmin. V?r gode serviceavdeling gj?r oss i stand til ? yte deg best mulig service. Vi har erfart at den beste markedsf?ringen er forn?yde kunder, og h?per at du som kunde vil f? oppleve hva vi legge i begrepet god service

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy